ValeTuDoPromotion

ZASADY WALKI NA TURNIEJACH AMATORSKICH KYOKUSHIN

1.Punktowany jest ogólny obraz walki, a nie poszczególne techniki. Zwycięża zawodnik bardziej aktywny, wszechstronny i mający przewagę w pojedynku. (formuły Ju-Jitsu, K-1 i MMA)
2.W przypadku walk dzieci i młodzieży w kumite Kyokushin punktowany jest ogólny obraz walki. W przypadku kopnięcia w głowę, które wyraźnie wstrząsnęło zawodnikiem przyznawane jest wazari (0,5 ptk). Drugie kopnięcie w głowę to ippon (1 ptk) i koniec walki.
3. W przypadku walk seniorów w Kumite Kyokushin kopnięcia w głowę nie kończą walki, chyba, że taka jest decyzja sędziego ringowego. Sędziowanie opiera się na zasadach walk zawodowych. Rozstrzygnięcie pojedynku następuje w przypadku K.O (nokautu), przez przerwanie walki przez sędziego ringowego, przez poddanie narożnika danego zawodnika, przez decyzję lekarza o niezdolności zawodnika do dalszej walki, lub decyzją sędziowską sędziów punktowych. W przypadku knockdown zawodnik wyliczany jest do 10-ciu. Jeśli nie jest w stanie kontynuować pojedynku, to sędzia ringowy przerywa walkę.
3.W przypadku remisu w jakiejkolwiek formule walki zarządzana jest dogrywka, której odpowiednikiem jest czas odpowiadający 1/2 regulaminowej rundy. Dogrywki mogą być dwie. W przypadku nierozstrzygniętej walki po dwóch dogrywkach sędziowie orzekają remis.

FORMUŁY WALKI:
1. Kumite (bez ograniczeń wiekowych)
2. Ju-Jitsu (Grappling) (bez ograniczeń wiekowych)
3. K-1 (17-45 lat)
4. MMA (9- 50 lat)
5. Kata (bez ograniczeń wiekowych)

KATEGORIE WAGOWE DZIECI, JUNIORÓW I SENIORÓW

-20kg
+20kg
+30kg
+40kg
+50kg
+60kg
+70kg
-80kg
+80kg
+90kg
OPEN

KUMITE KYOKUSHIN – SEMI KNOCK DOWN

Dozwolone uderzenia na tułów pięściami i łokciami. Kopnięcia w uda i tułów. Dozwolone kopnięcia w głowę – mae-geri, hiza-geri, mawashi-geri, ura-mawashi-geri, kakato-geri, ushiro-mawashi-geri, kaiten-geri.
W przypadku walk dzieci są ograniczenia dotyczące kopnięć w głowę. Dozwolone są tylko i wyłącznie techniki: mawashi-geri, ura-mawashi-geri.

Czas walki:
1.Dzieci -1 minuta
2.Juniorzy – 1,5 minuty
3.Seniorzy – 1 x 2 minuty (w przypadku walk finałowych 2 x 2 minuty).

KYOKUSHIN JU-JITSU – GRAPPLING

Rocznik 2009 – 2011 (5 – 8 lat )

Dozwolone sprowadzenia do parteru: obalenia za jedną nogę, dwie nogi, obalenia w pasie (bez rzutu), kontrola pozycji.

Zabronione: rzuty, dźwignie, duszenia.

Czas walki: 1 runda x 1 minuta

Rocznik 2008 -2007 ( 9 – 10 lat )

Dozwolone sprowadzenia do parteru: obalenia za jedną nogę, dwie nogi, obalenia w pasie (bez rzutu),o-soto-gari.

Dozwolone poddania: ude-garami (americana), juji gatame(balaha)

Zabronione: rzuty biodrowe, rzuty przez plecy, duszenia i inne dźwignie.

Czas walki: 1 runda x 1 minuta

Rocznik 2006 – 2005 ( 11 – 12 lat )

Dozwolone sprowadzenia do parteru: obalenia za jedną nogę, dwie nogi, obalenia w pasie, o-soto-gari

Dozwolone poddania: ude-garami, juji gatame.

Zabronione: rzuty na głowę i przez plecy, duszenia i inne dźwignie.

Czas walki: 1 runda x 1,5 minuty

Rocznik 2004 -2003 ( 13 – 14 lat )

Dozwolone sprowadzenia do parteru: obalenia za jedną nogę, dwie nogi, rzuty

Dozwolone poddania: ude-garami, juji gatame, kimura, duszenie trójkątne rękoma, duszenie kołnierzem hadaka- jimme (gołe duszenie).

Zabronione: dźwignie skrętne na staw kolanowy i skokowy, „gołe” (zakładane bez pomocy kimona) dźwignie na kręgosłup, rzuty typu suples.

Czas walki: 1 runda x 1,5 minuty

Rocznik 2002 – 2000 ( 15 – 17 lat )

Dozwolone sprowadzenia do parteru: obalenia za jedną nogę, dwie nogi, rzuty.

Dozwolone poddania: ude-garami, juji gatame, kimura, duszenie trójkątne rękoma i nogami, duszenie kołnierzem, hadaka-jimme, gilotyna.

Zabronione: dźwignie skrętne na staw kolanowy i skokowy, dźwignie na kręgosłup, rzuty typu suples.

Czas walki: 1 runda x 2 minuty

Seniorzy, Seniorki, Weterani

Każda forma duszeń (za wyjątkiem gołego duszenia oburącz lub jednorącz za tchawicę).

Wszystkie dźwignie na rękę, barki, nadgarstek.

Wszystkie dźwignie na nogi, za wyjątek skrętówek na kolano.

Wszystkie rzuty i obalenia

Rozbicia gardy można tylko wykonywać przy próbach ucieczek z technik kończących. W innych przypadkach są zabronione.

Czas walki: 1 runda x 3 minuty

KYOKUSHIN – K-1

Ogólne zasady K-1.

Dozwolone: uderzenia bokserskie, backfist, jedno hiza-geri w klinczu.

Zabronione: kopnięcia w stawy kolanowe, kopnięcia w krocze, klincz, rzuty.

Czas walki: 1 x 2 minuty

KYOKUSHIN MMA SEMI KNOCKDOWN

Dozwolone: uderzenia rękoma tylko w tułów. Kopnięcia nogami w uda i tułów. Dozwolone kopnięcia w głowę – mawashi-geri, uram-mawsashi-geri, ushiro-mawashi-geri.

Dozwolone są rzuty, podcięcia, obalenia za nogi, dźwignie, duszenia i uderzenia pięściami i łokciami w parterze na tułów.

Zabronione: Uderzenia pięściami w głowę w stójce, kopnięcia na głowę (poza wyjątkiem opisanymi powyżej). W parterze nie wolno również uderzać rękoma w głowę, stosować dźwigni na kręgosłup i skrętówek na kolana.

Czas walki:
1 x 1 minuta (dzieci)
1 x 1,5 minuty (juniorzy)
1 x 2 minuty (seniorzy)

KYOKUSHIN MMA FULL CONTACT

Ogólne zasady MMA.

Zabronione: Łokcie na głowę w stójce i parterze, skretówki na kolana, dźwignie na kręgosłup, uderzenia w głowę przy 3 punktach podparcia, oraz łokcie i kolana na głowę w parterze.

Czas walki: 2 rundy x 2 minuty