ValeTuDoPromotion

ZASADY WALKI NA TURNIEJACH AMATORSKICH KYOKUSHIN – KARATE KYOKUSHIN ORGANISATION (EUROPEJSKIE CENTRUM KARATE)

1. Punktowany jest ogólny obraz walki, a nie poszczególne techniki. Zwycięża zawodnik bardziej aktywny, wszechstronny i mający przewagę w pojedynku.

2. W przypadku walk dzieci i młodzieży w kumite Kyokushin punktowany jest ogólny obraz walki. W przypadku kopnięcia w głowę, które wyraźnie wstrząsnęło zawodnikiem przyznawane jest wazari (0,5 ptk). Drugie kopnięcie w głowę to ippon (1 ptk) i automatyczny koniec walki.
– sędzia ringowy może również w szczególnych przypadkach decydować o wyniku walki;
– w przypadku odmiennych ocen przebiegu walki pomiędzy sędziami punktowymi i sędzią ringowym następuje narada sędziów, podczas której musi być podjęta decyzja dotyczaca rozstrzygnięcia walki;

3. W przypadku zawodowych i amatorskich walk seniorów w Kumite Kyokushin i w Pro Karate kopnięcia w głowę nie kończą walki, chyba, że taka jest decyzja sędziego ringowego. Sędziowanie opiera się na zasadach walk zawodowych. Rozstrzygnięcie pojedynku następuje w przypadku K.O (nokautu), przez przerwania walki przez sędziego ringowego, przez poddanie narożnika danego zawodnika, przez decyzję lekarza o niezdolności zawodnika do dalszej walki lub decyzją sędziowską oceniających walkę sędziów punktowych. W przypadku knockdown zawodnik wyliczany jest do 10-ciu. Jeśli nie jest w stanie kontynuować pojedynku, to sędzia ringowy przerywa walkę.

4.W przypadku remisu w jakiejkolwiek formule walki zarządzana jest dogrywka, której odpowiednikiem jest czas odpowiadający 1/2 regulaminowej rundy. Dogrywki mogą być maksymalnie dwie. W przypadku nierozstrzygniętej walki po dwóch dogrywkach sędziowie orzekają remis.

FORMUŁY WALKI:
1. Kumite (bez ograniczeń wiekowych)
2. Ju-Jitsu (Grappling) (bez ograniczeń wiekowych)
3. K-1 (17-45 lat)
4. MMA (9- 50 lat)
5. Kata (bez ograniczeń wiekowych)

KATEGORIE WAGOWE DZIECI, JUNIORÓW I SENIORÓW

-20kg
+20kg
+30kg
+40kg
+50kg
+60kg
+70kg
-80kg
+80kg
+90kg
OPEN

KUMITE KYOKUSHIN – SEMI KNOCK DOWN

Dozwolone uderzenia na tułów pięściami i łokciami. Kopnięcia w uda i tułów. Dozwolone kopnięcia w głowę:
– mae-geri, hiza-geri, mawashi-geri, ura-mawashi-geri, kakato-geri, ushiro-mawashi-geri, kaiten-geri.
W przypadku walk dzieci są ograniczenia dotyczące kopnięć w głowę. Dozwolone są tylko i wyłącznie techniki:
– mawashi-geri, ura-mawashi-geri.

Czas walki Kumite:
1.Dzieci – 1 minuta
2.Juniorzy – 1,5 minuty
3.Seniorzy – 1 x 2 minuty (w przypadku walk finałowych 2 x 2 minuty).

KYOKUSHIN JU-JITSU – GRAPPLING

Rocznik (5 – 8 lat )

Dozwolone sprowadzenia do parteru: obalenia za jedną nogę, dwie nogi, obalenia w pasie (bez rzutu), kontrola pozycji.

Zabronione: rzuty, dźwignie, duszenia.

Czas walki: 1 runda x 1 minuta
…………………………………………………………………………………………………….

Rocznik ( 9 – 12 lat )

Dozwolone sprowadzenia do parteru: obalenia za jedną nogę, dwie nogi, obalenia w pasie, o-soto-gari, rzuty przez biodro (uki-goshi, o-goshi); uchi-mata, de-ashi-barai.

Dozwolone poddania: ude-garami (americana), juji gatame (balaha), kimura, „taktarow”.

Zabronione: duszenia wszelkeigo rodzaju, rzuty przez plecy i przez głowę, dźwignie skrętne na staw kolanowy i skokowy, „gołe” (zakładane bez pomocy kimona) dźwignie na kręgosłup, rzuty typu suples.

Czas walki: 1 runda x 1,5 minuty

…………………………………………………………………………………………………….
Rocznik ( 12 – 17 lat )

Dozwolone sprowadzenia do parteru: obalenia za jedną nogę, dwie nogi, rzuty przez biodro, podcięcia, zachaczenia.

Dozwolone poddania: ude-garami, juji gatame, kimura, duszenie trójkątne rękoma, gilotyna, duszenia kołnierzem, hadaka- jimme (gołe duszenie), rozbicia doijme-waza(gardy).

Zabronione: dźwignie skrętne na staw kolanowy i skokowy, „gołe” (zakładane bez pomocy kimona) dźwignie na kręgosłup, rzuty typu suples.

Czas walki: 1 runda x 2 minuty
…………………………………………………………………………………………………….

Seniorzy, Seniorki, Weterani

Każda forma duszeń (za wyjątkiem gołego duszenia oburącz lub jednorącz za tchawicę).

Wszystkie dźwignie na rękę, barki, nadgarstek.

Wszystkie dźwignie na nogi, za wyjątek skrętówek na kolano.

Wszystkie rzuty i obalenia

Rozbicia gardy (dojime-waza) można tylko wykonywać przy próbach ucieczek z technik kończących. W innych przypadkach są zabronione.

Czas walki: 1 runda x 3 minuty
…………………………………………………………………………………………………….

KYOKUSHIN – K-1

Ogólne zasady K-1.

Dozwolone: uderzenia bokserskie, backfist, jedno hiza-geri w klinczu.

Zabronione: kopnięcia w stawy kolanowe, kopnięcia w krocze, klincz, rzuty.

Czas walki: Seniorzy 2 x 2 minuty
Juniorzy 16-18 lat 1 x 2 minuty.


…………………………………………………………………………………………………….

KYOKUSHIN MMA SEMI KNOCKDOWN

Dozwolone: uderzenia rękoma tylko w tułów. Kopnięcia nogami w uda i tułów. Dozwolone kopnięcia w głowę – mawashi-geri, ura-mawashi-geri, kakato-geri ushiro-mawashi-geri.

Dozwolone są rzuty, podcięcia, obalenia za nogi, dźwignie, duszenia i uderzenia pięściami i łokciami w parterze na tułów.

Zabronione: Uderzenia pięściami w głowę w stójce, kopnięcia na głowę (poza wyjątkiem opisanymi powyżej). W parterze nie wolno również uderzać rękoma w głowę, stosować dźwigni na kręgosłup i skrętówek na kolana.

Czas walki:
1 x 1 minuta (dzieci)
1 x 1,5 minuty (juniorzy)
1 x 2 minuty (seniorzy)


…………………………………………………………………………………………………….

KYOKUSHIN MMA FULL CONTACT

Ogólne zasady MMA.

Zabronione: Łokcie na głowę w stójce i parterze, skretówki na kolana, dźwignie na kręgosłup, uderzenia w głowę przy 3 punktach podparcia, oraz łokcie i kolana na głowę w parterze.

Czas walki: 2 rundy x 2 minuty
…………………………………………………………………………………………………….